Pszichológia Mindenkinek

Pszichológia Mindenkinek

Reprezentatív minta, reprezentatív torzítás

2018. augusztus 13. - szabadoss

Az általam tapasztalt, megtörténtük óta érzelmileg és tartalmilag színezett, torzított, megélt  dolgaim kizárólag a saját, szubjektív világlátásomat,élettapasztalatomat, emberismeretemet tükrözik.

Nem reprezentálják, tükrözik a valóságot, csupán azt, amit én annak tartok.

Azért mert én magam hasonlóan éltem meg és-nem -annyira-meglepő módon- ismerőseim nagy része is hasonlóan vélekedik egy adott dologról; élettapasztalatom, világlátásom és emberismeeretem alapján SEM,-mégha azt alátámasztja ismerőseim barátaim véleménye, -jelenti, hogy jól látom, mert jól látjuk, és azt, hogy mindez IGAZ.

Élettapasztalatom, emberismeretem, belsővé tett értékeim-melyek, messze nem véletlen egybeesés folytán, összefüggenek, megegyezést mutatnak barátaim, ismerőseim értékítéletével; ezek együtt SEM képviselnek reprezentatív, a világot objektíven visszatükrőző mintát, bizonyítékot, egy adott téma értékítéletére.

Emiatt, a saját véleményem, megtámasztva random ismerőseimével SEM közvetíthetnek mást, mint  átmenetet az szubjektív és az objektív valóság között.

Reprezentativitás, csak bizonyos szempontokból, változók mentén létezik.

Ebbe a kategóriába nem tartozik bele sem az én világnézetem, sem a nem  véletlenszerűen kiválasztott, nem reprezentatív isemerőseim véleménye.

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadossandor.blog.hu/api/trackback/id/tr3914178295
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása